blog_konec_kyberpunku
Konec kyberpunku
16.11.2016
dex_multiplatform
Dex na dalších platformách
21.2.2017
Vše

Jak se vyvíjela Dex

dex_versions

Vývoj hry Dex trval několik let, během kterých prošla mnoha iteracemi a, stejně jako hlavní postava hry, časem získala mnoho užitečných vylepšení.

old_inventoryPrvní veřejně dostupnou verzí byla Early Access na Steamu. V té době jste se mohli proběhnout pouze těmi ošuntělějšími částmi Harbor Prime – od Vrakoviště do Centra a Čínské čtvrti a část stok se zamořenou továrnou. Inventář měl formu mřížky, do které bylo nutné předměty umisťovat s ohledem na jejich velikost. Dohrát jste mohli pouze několik vedlejších questů, k dispozici jste měli pouze několik základních implantátů.

V dalších updatech pak následoval soubojový systém – zažil několik desítek iterací, pro umělou inteligenci nepřátel jsme vyzkoušeli několik různých systémů a desítky strategií a jejich variací. Nakonec jsme zůstali u kombinací tzv. behavior trees a vlastního systému pro dávkování útoků. Následovala augmentovaná realita a cyberspace – jedna z iterací AR pouze zpomalovala čas, takže i při hackování nepřátel bylo nutno jednat rychle.

Až ve velmi pozdní fázi do hry přibyla hlavní dějová linka, včetně lokací mimo hlavní mapu Harbor Prime. Doplnili jsme dabing, další vedlejší questy, systém žurnálů a tutoriály.

Výsledkem bylo ukončení Early Access programu a ostré vydání Dex na Steamu.

První ostrá Steam verze Dex obsahovala všechny hlavní herní mechaniky, řada z nich ale nebyla dotažená. Mřížkový inventář jsme předělali na kategorizovaný seznamu předmětů, doplnili jsme systém ukládání hry, opravili některé nedostatky soubojového systému, vylepšili podporu ovládání pomocí gamepadu, kompletně předělali uživatelské rozhraní a doplnili jazykovou podporu několika dalších jazyků.

Screenshot_6Výsledkem byla Enhanced Edition, která už byla mnohem blíže naší původní tvůrčí vizi.

Naše práce pokračovala DLC bonusem – Dex dostala tři nové obleky a s nimi související speciální schopnosti. Získat je bylo možné ve speciální nově přidané lokaci.

I když se většinu času na programování Dex podíleli pouze jeden nebo dva programátoři a zhruba stejný počet testerů, snažili jsme se naslouchat hráčům a postupně do hry zapracovávat opravy chyb, které nám unikly. I díky tomu proto na Steamu postupně vyšlo několik opravných updatů.

A co do finální verze Dex neprošlo a skončilo pouze ve fázi prototypu?

Házení (explozivních i EMP granátů), cyberdeck (nakonfigurujte si hackovací schopnosti osazováním čipů do základní desky), více zbraní (plamenomet, brokovnice, drone gun), povětrnostní efekty, hackování civilistů, stealth (ukrývání do stínů).

Do této chvíle byla řeč pouze o PC, Mac a Linux verzi Dex. V příštím článku se podíváme, jak probíhala cesta Dex na další herní zařízení.