artstyledex
Jak vznikala vizuální podoba Dex
21.3.2017
dex_cz_title
Dex konečně mluví česky! 1. část
26.4.2017
Vše

Jak vypadá den v Dreadlocks

lebkoun

Pracovní den v Dreadlocks začíná někdy mezi devátou a jedenáctou hodinou. Naše pracoviště se nachází ve druhém podlaží vily a disponuje hezkou, dobře vybavenou kuchyní. Jen co lidé překročí práh, vypijí si svou ranní dávku moku (obvykle čaj), zkontrolují si e-maily a dají si něco k snídani. Ti, kteří mají zrovna rozpracovaný nějaký úkol, si ověřují u svých kolegů, jestli nějak pokročili od předchozího dne. food_unionBěhem toho začíná samotná práce. Každý člen týmu má svůj stůl v jedné z místností, které reprezentují naše jednotlivé projekty. Například pokoj zasvěcený hře Dex zobrazuje na jedné ze stěn portrét stejnojmenné hlavní hrdinky.

Práce na zadaných úkolech probíhá až do doby, kdy hlad zahlásí čas na oběd. Někteří členové týmu opouštějí budovu a vydávají se na lov do přilehlých restaurací, zatímco další část našeho osazenstva si potravu obstarává v kuchyni. Pět lidí z Dreadlocks se dokonce rozhodlo spojit síly a vaří si vzájemně, kdy každý z nich má za úkol zajistit jednou týdně jídlo pro zbytek skupiny. Z takové spolupráce vzejde každý den teplý a chutný pokrm, který obvykle spořádáme v takzvaném „chill roomu“. V této místnosti se nacházejí dva gauče a pohodlné křeslo pro chvíle pohody, mezi které rozhodně patří i hodování o obědové pauze. Mimo to má místnost dostatečné vybavení pro “výzkum” různých her či filmů k získávání referenčních materiálů pro naše projekty.

Před obědem čaj, během oběda čaj a po obědě hádejte co? Jak jinak než čaj! V době odpolední obvykle míváme v “chill roomu” meetingy, kdy řešíme plány a stav jednotlivých projektů. A po nich? Zpátky do práce (ale nejprve čaj). Občas přichází úkoly s vysokou prioritou, které veškeré plánování zatlačí do pozadí, což se některým zaměstnancům děje skoro pořád.

snehulakKdyž je pracovní den u konce, rádi občas pořádáme nejrůznější zábavné události a aktivity. Ať už se jedná o sledování filmů, hraní her (deskové, karetní či počítačové) nebo kombinaci všeho dohromady. Mým osobním favoritem je večer plný hraní deskových her (kde jsem ve hře “Bang!” zastřelil stejnou osobu třikrát za sebou) nebo například Bollywoodský večer (pro svou naprostou bláznivost).

Náš tým není příliš početný, proto slavíme individuálně každé narozeniny a svátek, kdy všichni aktivně vymýšlí dárek pro svého kolegu. Dokonce i pro mě kolegové náhodně vybrali datum z kalendáře (protože v mé domovské zemi nic jako svátek nemáme), aby mohli oslavit moje jmeniny. Právě díky těmto drobnostem se člověk cítí jako svébytná osoba v týmu, která není jen dalším kolečkem ve stroji. Stejně tak četná pozvání na důležité akce české herní scény, jako například Game Developers Session nebo slavnostní vyhlašování České hry roku, jsou skvělou příležitostí jak pro osobní tak i týmový rozvoj.

Do Dreadlocks jsem přišel z univerzity, která mě učila, jak by herní průmysl měl fungovat –  manažerské metody, struktury navrhování a psychologie hráčů. Z toho důvodu pro mě bylo novinkou vidět, jak se společnost jako Dreadlocks s věcmi vypořádávala „trochu“ jinak v porovnání s tím, co jsem znal z knih a předchozích projektů. Každopádně bylo zajímavé poznat, jak odlišné metody dokáží fungovat v týmu, který je už nějakou dobu používá v praxi.

office_pcNa našich webových stránkách jsem uveden jako junior game designer a scripter. Nicméně během své stáže jsem pracoval na mnoha různých úkolech, od level designu a skriptování eventů, prototypování, vývoje konceptů až po testování. Vždy zde byla možnost účastnit se věcí, které mi přišly zajímavé nebo pomoci v oblastech, které nebyly přímo spojeny s mým oborem (například psaní tohoto článku, práce se zvukem či testování ostatních projektů). Také díky těmto “odchylkám” je moje práce rozmanitá a zajímavá. Na druhou stránku se také občas “kousneme” na jednom problému, jehož řešení se dokáže značně protáhnout. Některé z věcí, které děláme na novém projektu jsou nové pro všechny z nás. Ve výsledku se jednou za čas v malé skupince opakovaně snažíme řešit ten samý problém, abychom zvýšili šance, že tomu přijdeme na kloub. I v případě takových komplikací se vždy snažíme udržovat dobrou náladu a brát věci s nadhledem.

Jako stážista ze zahraničí bych snad nemohl být více nadšený z příjezdu do České republiky. Každý den přináší nové zážitky, spoustu míst k navštívení, zajímavé lidi, které mohu poznat a hry, které si mohu zahrát. Stěhování, jak už to bývá, samozřejmě přineslo několik potíží – zvláště jazyková bariéra se ukázala jako problém při snaze o získání potřebných potvrzení. Přesto mi v Dreadlocks vždy poskytli potřebný čas k návštěvám úřadů nebo pomohli se získáváním informací, jaký další krok je potřeba provést či kam je potřeba zajít.

Ve finále jsou to především lidé, kdo dělají Dreadlocks takovou firmou, jakou je. Všichni jsou talentovaní, každý se svými vlastními vrtochy a přednostmi. Každý svou práci dokáže brát vážně, když jde do tuhého, ale nikdo se neštítí vtípků a humoru. Zvláště během oběda témata našich konverzací putují od historek z víkendu až k politice. Tahle přátelská atmosféra zajišťuje, že každý rád věnuje čas k poskytnutí názoru a zpětné vazby, když je o to požádán. Vývoj her není vůbec jednoduchý, proto mohu snad jen doufat, že můj čas strávený na stáži v Dreadlocks snad i nadále bude takový, jako když jsem dorazil do studia poprvé.

Quinten Buijs
Scripter / Junior Game Designer