21.3.2017
artstyledex

Jak vznikala vizuální podoba Dex

Hra Dex kombinuje RPG systém s akčními souboji ve stylu automatových mlátiček z 80. let a poutá unikátním vizuálním stylem, který do projektu vnesl hlavní grafik Prokop Smetana. Velkou inspirací pro hru byla kniha Neuromancer od Williama Gibsona, která se odráží zejména v zobrazovaných žánrových stereotypech. Pixelartové postavičky, ručně animované snímek po snímku, vdechují život rozsáhlým, a zároveň detailním scénám kyberpunkového města. Portréty zobrazované u dialogů rozvíjejí charakter jednotlivých postaviček na hranici uvěřitelnosti. Filmové sekvence, které do hry připravila talentovaná […]
21.2.2017
dex_multiplatform

Dex na dalších platformách

Dex začala jako hra pro Windows ovládaná klávesnicí a myší. I když bylo v Kickstarteru slíbeno více platforem, v počátečních fázích jsme se zaměřovali téměř výhradně na PC. Jednou z předností Dex jsou rozsáhlé ručně kreslené lokace města Harbor Prime. Každé zákoutí a zeď je unikátní, záměr byl vyvarovat se šablonovitosti prostředí. Nutným důsledkem tedy bylo, že pro vykreslování scén využívá hra velké množství rozměrných textur. A čím více těchto textur musí být v paměti zároveň (což v případě vrstev […]
24.1.2017
dex_versions

Jak se vyvíjela Dex

Vývoj hry Dex trval několik let, během kterých prošla mnoha iteracemi a, stejně jako hlavní postava hry, časem získala mnoho užitečných vylepšení. První veřejně dostupnou verzí byla Early Access na Steamu. V té době jste se mohli proběhnout pouze těmi ošuntělějšími částmi Harbor Prime – od Vrakoviště do Centra a Čínské čtvrti a část stok se zamořenou továrnou. Inventář měl formu mřížky, do které bylo nutné předměty umisťovat s ohledem na jejich velikost. Dohrát jste mohli pouze několik vedlejších questů, […]
16.11.2016
blog_konec_kyberpunku

Konec kyberpunku

Na začátku srpna, krátce po vydání konzolové verze našeho v kyberpunku laděného RPG Dex, jsme konečně rozjeli i náš studiový blog. Od té doby vám s železnou pravidelností přinášíme každé úterý jeden tématický článek, inspirovaný bohatou kyberpunkovou kulturou. Co všechno jste se mohli dozvědět? Bylo toho opravdu hodně. Od základní definice kyberpunkového žánru jsme se postupně dostali k nejzásadnějším dílům, která nás často při vývoji Dexu inspirovala. Psali jsme i o tématech, se kterými se kyberpunk neodmyslitelně pojí, jako jsou […]