hacking
XV. Nenechte se hacknout!
8.11.2016
dex_versions
Jak se vyvíjela Dex
24.1.2017
Vše

Konec kyberpunku

blog_konec_kyberpunku

Na začátku srpna, krátce po vydání konzolové verze našeho v kyberpunku laděného RPG Dex, jsme konečně rozjeli i náš studiový blog. Od té doby vám s železnou pravidelností přinášíme každé úterý jeden tématický článek, inspirovaný bohatou kyberpunkovou kulturou.

Co všechno jste se mohli dozvědět? Bylo toho opravdu hodně. Od základní definice kyberpunkového žánru jsme se postupně dostali k nejzásadnějším dílům, která nás často při vývoji Dexu inspirovala. Psali jsme i o tématech, se kterými se kyberpunk neodmyslitelně pojí, jako jsou umělé reality, tělesné augmentace, dystopie, hacking nebo myšlenka transhumanismu.

Našich 15 článků obletělo během čtyř měsíců doslova celý svět. Potěšil nás především příspěvek o japonském kyberpunku, který naše statistiky čtenosti přesunul do zcela nečekaných rovin. Stovky sdílení a tisíce čtenářů, které tento článek nasbíral, nás utvrdily v tom, že vývojářský blog s tématickým obsahem má smysl.

Každá dobrá věc ale jednou končí. Výjimkou není ani naše série. Více než rok a půl po vydání Dex jsme zkrátka vyčerpali veškerou zásobu informací, o kterou jsme se s vámi chtěli podělit a kterou jsme považovali za podstatnou. Patnáctým článkem tedy celou sérii ukončujeme. Neznamená to ovšem, že by spolu s ní končil i náš blog.

gtJak jistě víte, v Dreadlocks pracujeme na nové hře a spolu s ní přichází i nová témata. Obdobně jako u Dex střádáme spoustu informací a hodláme je využít jak v průběhu vývoje, tak i tady na blogu. Ghost Theory bude dobrodružná a děsuplná záležitost, našlapaná duchařinou, strašidelnými příběhy a vším, co se nadpřirozena dotýká. V další sérii článků se tak můžete těšit například na reporty z nejstrašidelnějších míst světa. V Ghost Theory se chceme zabývat především vědeckým přístupem ke zkoumání nadpřirozena, máme pro vás připravenou sérii osmi článků o parapsychologii. V dalších článcích se pokusíme částečně přiblížit a vysvětlit metody, které se při lovení duchů používají.

Vývoj Ghost Theory je na samém začátku. Je to doslova pár týdnů od chvíle, kdy jsme s hrou přešli na pro nás zcela novou technologii CryEnginu, proto Vás určitě nepřekvapí, že chceme veškerou sílu studia soustředit na vývoj. Nebojte, o svou pravidelnou porci čtení nepřijdete, nicméně v budoucnu přejdeme na mírně sporadičtější měsíční frekvenci nosných článků.

V souvislosti s Ghost Theory toho ale chystáme mnohem víc. Krom toho, že bude hlavní linie čas od času prokládána nejrůznějšími devlogy a zajímavostmi ze studia, můžete se těšit i na seriálový video devlog z námi navštívených míst i ze samotného studia, kde se hra vyvíjí.

stehovani

Jsme-li u studiových novinek, určitě bychom neměli opomenout přesídlení celého týmu. Nepřestěhovali jsme se sice nijak daleko, zato ale stylově tak, jak se na správný hororu zaslíbený tým sluší. Sotva pár ulic od staré kancelářské budovy, kterou vidíme prakticky z okna, jsme našli azyl ve vrchním patře vilky, která je mnohem bližší našim potřebám, ale i hře, kterou vytváříme. Užíváme si ozvěn na chodbách i temných stínů přecházejících po stěnách. Staré domy mají zkrátka své nepopiratelné kouzlo. Pro vás, pokud nám zrovna neplánujete posílat dopisy z děsivých míst, která jste navštívili, se naštěstí nic nemění. Naše weby, blog i e-mailové kontakty zůstávají při starém, proto se těšíme na viděnou u některého z dalších článků.