fghgfs
I. Co je kyberpunk?
26.7.2016
Vše

Jak ten čas letí

blog_logo2

Už je to tak. Čas neúprosně pádí kupředu a jen málokdy nám dá šanci se zastavit a krátce se ohlédnout zpět. Myslíme na budoucnost, ženeme se stále dál za svými sny a plány. Minulost přitom necháváme daleko za sebou. Někdy se však návratu do minulosti neubráníme. Děje se to hlavně ve chvílích, kdy je jasné, že se zanedlouho něco změní a z věcí, na které jsme byli doposud zvyklí, se stanou pouhé vzpomínky.

blog_dex

Všechny síly nyní soustředíme na kyberpunkové RPG Dex.

Právě teď jedna taková chvíle přichází. Samozřejmě, že v Dreadlocks stále ze všech sil pracujeme na dokončení Dexu. Na tom se nic nemění. Ale byli bychom sami proti sobě, kdybychom pár měsíců před vydáním nezačali trochu víc komunikovat s Vámi – fanoušky Dreadlocks, nadšenci do kyberpunku i herními novináři. Dnešním dnem proto kompletně měníme design stránek a zároveň konečně startujeme blog, jehož spuštění bylo v plánu už dlouho. Otevírají se tak nové možnosti, jak načerpat horké novinky o práci všech našich vývojářů, pikantní zákulisní informace a další bonbónky ze světa her a interaktivních médií. Nové věci přicházejí, a proto se sluší krátce zavzpomínat na události, které nás dovedly až sem.

Jsou to necelé čtyři roky, kdy z nadšeneckých myšlenek několika českých vývojářů vzniklo malé herní studio. Náš malý tým tenkrát ještě neměl ani jméno a všechno se dělalo doslova na koleni. Ke hrám jsme sedali po večerech a na provoz studia jsme se museli skládat. Byli jsme hodně nezkušení a práce nám nešla příliš od ruky. Všechno se navíc ukázalo těžší, než jsme si původně představovali.

blog_enl

Scenerie z jednoho ze zrušených projektů.

Podmínky, ve kterých Dreadlocks fungoval během prvních dvou let existence, působí z dnešního pohledu skoro úsměvně. Pracovali jsme neefektivně a věci se učili za pochodu. Tím největším problémem byl ale fakt, že jsme si neuměli vybírat. Snaha nezahazovat žádný „dobrý“ nápad nás vedla k neustálému přeskakování od jednoho zajímavého projektu k druhému. V prvních letech proto světlo světa spatřila pouze Rune Legend, zatímco řada dalších více či méně slibných věcí musela být pozastavena, nebo dokonce zahozena. Hřebíčkem do rakve všech rozdělaných projektů se nakonec stal Dex. Nejen, že se tahle cyberpunková RPG plošinovka zdála být skvělým nápadem, ale konečně nás donutila soustředit veškerou sílu jedním směrem.

blog_office

V současné době máme vyčerpanou kapacitu kanceláří.

Úspěch, který po vydání sklidila Rune Legend, nám dal sílu pokračovat v práci, ale teprve Dex z nás udělal to, co jsme dnes. Už nepracujeme po nocích. Naše kanceláře, v poslední době mimochodem plné k prasknutí, jsou denně svědky neúnavného hemžení vývojářů. Věci nabraly správný směr a spád a my se necháváme volně unášet proudem událostí. Něco ale přeci jen zůstalo. Svoji práci dál děláme s nadšením a nasazením a děláme ji především pro Vás. Proto věříme a doufáme, že tento blog, nové stránky Dreadlocks a i Dex po svém vydání za pár měsíců, změní vaše životy stejně, jako teď mění ty naše.

Václav Sahula